Life in the Tropics - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michiel - WaarBenJij.nu Life in the Tropics - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michiel - WaarBenJij.nu

Life in the Tropics

Blijf op de hoogte en volg Michiel

29 Mei 2013 | Australië, Cairns

Hoi allemaal,

De laatste twee maanden heb ik niet zoveel van me laten horen. Ik heb dan ook de hele tijd op dezelfde plek gezeten. Hier in Cairns heb ik in een hostel elke dag drie uur gewerkt, in ruil voor onderdak en eten. Een beetje hetzelfde idee als WWOOFen. Het werk bestond vooral uit schoonmaken en helpen bij de housekeeping. Een hele mooie tijd gehad, samen met alle andere backpackers. Net als ik blijft de doorsnee backpacker hier wat langer dan op andere plekken, omdat hij dan niet meer zo goed weet wat hij moet doen. Net als ik. Cairns is toch een beetje het einde van elke oostkustreis, en je kunt vanuit hier eigenlijk alleen nog maar terug naar beneden. Iedereen blijft hier zodoende een beetje hangen, met het excuus naar werk te zoeken, maar eigenlijk helemaal niets uitvoerend. Hier naar een baantje zoeken is eigenlijk ook onbegonnen werk, want het stikt hier echt van de backpackers. Maar zo is wel een hele hechte groep mensen ontstaan.

Maar, belangrijker voor nu, ik ben sinds gisteren klaar met werk en nu kan dan eindelijk mijn reis beginnen! Morgen vlieg ik naar Sydney voor een dag, waar ik Gijs weer ontmoet. Vrijdag vliegen we naar Alice Springs, waar we de Ayers Rock Tour gaan doen. Daarna gaan we weer terug naar Cairns, waar we na een snorkeltrip op het Great Barrier Reef aankomen bij het belangrijkste onderdeel van de reis: de auto. We huren voor een ruime maand een zogenaamde 'Spaceship', een rode campervan. Die moet ons weer terugbrengen naar Sydney, een roadtrip van zo'n 3000 kilometer. Onderweg doen we alle essentials voor een reis langs de Australische oostkust, zoals de Whitsunday Islands, Fraser Island en natuurlijk gaan we op verschillende plekken surfen. In Noosa, Surfers Paradise, Coolangatta en Byron Bay moeten we onze eerder geleerde surfskills maar weer eens uit de kast halen.

Ergens begin juli komen we weer aan in Sydney. Op 10 juli verlaat ik Australië, Gijs gaat dan nog een tijdje werken op zijn boerderij, voor Hong Kong, waar ik 12 dagen blijf. 's Ochtends vroeg 23 juli sta ik dan weer op Nederlandse grond! Ik kijk heel erg uit naar de komende twee maanden, en ook om weer thuis te zijn en iedereen weer te zien!

• 29 Mei 2013 - 17:22

Mirella:

Hoi Michiel, bedankt voor je leuke verslag: terug- en vooruitblik! Het is duidelijk dat ook jij een hele leuke tijd hebt gehad in Cairns. Voor morgen een goede vlucht toegewenst! Wij blijven jullie volgen. Groetjes, ook van Maarten.

• 29 Mei 2013 - 17:25

Joanne:

Sounds like a fantastic trip....enjoy every moment soon it will be like dream!

• 29 Mei 2013 - 22:24

Jeannette:

Top Michiel, na alle korte whatsappjes eindelijk weer een langer bericht. De eerste fase zit erop: mooi dat je op een leuke tijd terugkijkt. Nu op naar het echte werk, het grote genieten!

• 30 Mei 2013 - 00:00

Marjan:

Ha Michiel, leuk weer iets van je te vernemen. Eindelijk uitgewerkt! Nu op avontuur met Gijs. Heel veel plezier saampjes. Ik hoop wat vaker een update van jullie belevenissen te lezen.

• 30 Mei 2013 - 13:19

Uncle John:

Heej Giel,

Nice to read your story and alle those comment from even 'Canada' (hi Joanne...:-)) Afgelopen zondag heeft Eric een filmpje laten zien van die belachelijk luxe camper. Moest verboden worden. En ik dat klere-eind maar fietsen :-( Mooi dat je vanaf vandaag je verhalen weer live kan delen met dude Gijs. Ook hij zal van alles te melden hebben. En hij weet ongetwijfeld ook hoe je bij eventuele pech en grote honger een kangoeroe sympathiek kan slachten. Trouwens, die buidel vond ik erg taai :-)

Have fun....enne...... ik hoor vast wel weer iets alvorens je die stad aandoet, waar de verticale mobiliteit de horizontale verre overschrijdt.

kus,
    Johan

• 30 Mei 2013 - 20:41

Henk:

Hey vent,

Eindelijk weer op pad! Je moet wat vliegen om wat te zien, maar dan heb je ook wat. Ik kan me voorstellen dat die laatste twee maanden heerlijk relaxed aanvoelden, zo met al die backpackers aan het einde van de beschaving. Want waarom zou je nog verder naar het noorden als je het casino met voetbal en basketball op tv in de buurt hebt?
    Maar daarvoor ging je niet naar Australië! Je kwam om ook wat cultuur en natuur op te snuiven, en die draad pik je nu weer op. Eerst Ayers Rock (denk erom dat je genoeg water meeneemt!) en dan weer terug naar de kust, om te surfen en te snorkelen. Tsja, en wij maar werken hier in Nederland!

Veel plezier nog en tot gauw!
    pap

• 01 Juni 2013 - 14:51

Eric:

Hoi broer,
    Ik raak gewend aan je afwezigheid, maar ik troost me met de gedachte dat je het naar je zin hebt. Ik hoop dat je goede inzichten en uitzichten krijgt over wat je gaat doen de rest van je reis en na je reis. Nu even nopens de auto, nou ja, voertuig. Ik was niet zo kapot van het design en ik denk dat ze bij top gear de Toyota estima een flink stuk links van het bord "seriously un cool" plakken, maar hij zal vast comfortabel zijn en gelukkig zit je erin dus zie je de buitenkant niet of nauwelijks. Ik wens je veel plezier met de reis en ik heb er het volste vertrouwen in dat je (samen met gijs natuurlijk) daarin gaat slagen. Je bent wel de enige die mag drinken hè, want gijs moet achter het stuur de BOB zijn. Doei
    Groeten eric